Raha24 juht Urmo Kokmann: Maksejõuetu klient ei ole laenuandja sihtmärgiks

Raha24 juht Urmo Kokmann: Maksejõuetu klient ei ole laenuandja sihtmärgiks

Eestis kuuluvad kõik tarbijakrediiti pakkuvad ettevõtted finantsinspektsiooni range järelevalve alla ning tingimused laenu väljastamiseks on ühesugused nii suurpangale kui krediidiandjatele. Vaatamata sellele levib tarbimislaenu väljastavate ettevõtete ümber halli valemüra, mis tegelikkuses tõele ei vasta.

Üleriigilises meedias kasutatakse tarbimislaenu puhul palju „kiirlaenu“ mõistet – viidatakse, et kiire laenu väljastamine mõjutab laenuotsuse kvaliteeti justkui devalveerivat.

„Kiired laenuotsused saame täna teha tänu automatiseeritud protsessidele, mis aga ei tähenda, et kiirus oleks võetud turvalisuse arvelt. Digitaliseeritud maailmas hindab tarbija enim kiiret ja mugavat klienditeenindust ning meie ülesanne on talle seda pakkuda,“ sõnas Raha24 kaubamärgiga laenu pakkuva ettevõtte BB Finance OÜ juhatuse liige Urmo Kokmann.

Kokmanni sõnul ei soovi mitte ükski laenuandja oma portfelli maksejõuetut klienti, kes tagasi maksta ei suuda. „Laenu andmisel lähtume alati vastutustundliku laenamise põhimõtetest. Mistahes taotluse puhul kontrollime kliendi andmeid, stabiilse sissetuleku olemasolu, finantskohustusi näiteks järelmaksu, liisingu- või laenulepingute näol, samuti varasemat maksekäitumist,“ rääkis Kokmann.

Mitmetahulise ja põhjaliku analüüsi esimeseks sammuks on kontrollida inimese varasemat maksekäitumist. Laenutaotlus võetakse laualt maha kohe, kui kliendil esinevad mistahes maksehäired või võlgnevused ning selleks tehakse tihedat koostööd Creditinfo ja Krediidiregistri andmebaasidega.

Läbivaks märksõnaks on aus ja läbipaistev suhtlus – inimesel, kes keeldub vastama laenuandja poolt esitatud küsimustele või saatma oma finantskirjaoskuse näitlikustamiseks vajalikke dokumente, positiivset laenuotsust oodata ei ole.

Kindlasti ei ole negatiivse otsuse puhul meie eesmärgiks klienti kiusata, vaid tegemist on kaalutletud hinnanguga tema krediidivõimekusele. Meie jaoks on tähtis kaasata oma portfelli vaid hea maksekäitumisega kliente, mistõttu ei ole võlgu jääv klient meie jaoks kasumlik klient,“ lisas Kokmann.

Tagasi

Veel samadel teemadel

Kuidas veeta lähenevat jaanipäeva?

Kuidas veeta lähenevat jaanipäeva?

Head Eesti lipu päeva!

Head Eesti lipu päeva!

Koduseinte vahelt väljas: 33 soovitust, kuidas  kiirelt vormi saada?

Koduseinte vahelt väljas: 33 soovitust, kuidas kiirelt vormi saada?

Raha24 töötab ka kriisi ajal kliendi jaoks tavapäraselt

Raha24 töötab ka kriisi ajal kliendi jaoks tavapäraselt

Krediidiandja: eestlaste finantskäitumine on muutunud üleöö paremaks

Krediidiandja: eestlaste finantskäitumine on muutunud üleöö paremaks

Saskia Alusalu – palju enamat kui kiireim naine jääl ja Raha24 reklaamnägu

Saskia Alusalu – palju enamat kui kiireim naine jääl ja Raha24 reklaamnägu

Raha24 ja BB Finance Grupi heategevus

Raha24 ja BB Finance Grupi heategevus

Raha24 klienditeenindus 24/7 ja automatiseeritud laenuprotsessid

Raha24 klienditeenindus 24/7 ja automatiseeritud laenuprotsessid

„Raha24 0% intress!“ kampaania

„Raha24 0% intress!“ kampaania

Esimene kliendiuuring Raha24 juturobotis

Esimene kliendiuuring Raha24 juturobotis

Mis on krediidikonto?

Mis on krediidikonto?

Kogu maailma raha taga ajades ära unusta oma tervist ehk jutt maailma odavaimast trennist

Kogu maailma raha taga ajades ära unusta oma tervist ehk jutt maailma odavaimast trennist

Millistel eesmärkidel võetakse tarbimislaenu?

Millistel eesmärkidel võetakse tarbimislaenu?

77 protsenti eestlastest peab elamiskulusid liiga kõrgeks

77 protsenti eestlastest peab elamiskulusid liiga kõrgeks