Kogu maailma raha taga ajades ära unusta oma tervist ehk jutt maailma odavaimast trennist

Kogu maailma raha taga ajades ära unusta oma tervist ehk jutt maailma odavaimast trennist

Tead seda kontseptsiooni, et noorena on sul aega ja tervist, aga pole raha. Keskeas on sul tervis ja raha, aga pole aega. Ja vanana on sul aega ja raha, aga pole enam tervist.

Kui see lõik lõi sind praegu samamoodi jalust nagu mind, siis ilmselt kükitad nüüd ka mõnda aega vannitoas kuuma dušši all ja mõtled, mis elu see selline on. Aga kuidas hoida kõike tasakaalus, et sa ei peaks vanana avastama, et kõige mõttekam viis raha kulutada ja ennast noorena tunda on tellida endale postiga Aasiast pruut ja kogu papp oma nõrgamõistuslikkuse juures tema peale lihtsalt ära kulutada?

Mina olen umbestäpselt sellises vanuses, et mul on (veel) tervis ja vaikselt ka mingi normaalne summa rahhi, aga tõsi on see, et aega on sama palju nagu Jeff Bezose pealael juuksekarvu. Googelda ja vaata järgi, millise inim-keeglikuuliga tegemist on, kui sa ei tea, kellest jutt käib.

Kuhu kõik mu aeg läheb? Selge see, et pidevale töötamisele ja ületundidele ja eriprojektidele ja kuhuiganes veel. Vaatan oma sõpru ja nendega on täpselt samamoodi - hea, kui suudame leida kolme kuu jooksul ühe kõigile sobiva õhtu, et kokku saada ja siis on ka enamus meist poole ajast salaja laua all telefonis, et mingit uut asja käima tõmmata või imikuga kodus istuvale naisele lubadusi saata, et ta enam mitte kunagi nii ei tee ega hülga paariks tunniks pere oma sõprade nimel. Selline on karm reaalsus, sest meie suhtumine on selline, et mida hullemini töötad, seda ägedam sa oled.

Ilmselt ei ole ma sellest väga tihti kirjutanud, aga teine super oluline teema raha kõrval on tervis ja need kaks asja võiks tihedamini koos mainitud olla. Mingid välismaised kehakultuse kummardajad ja fitnessihullud väidavad, et me elame järjest kauem ja järjest vanemaks. Kuna see tundub päris usutav, siis nüüd tuleb kuidagimoodi tervis järgi aidata, sest pikk eluiga s*ta tervisega ei ole mingi meelakkumine. Ma tean omastkäest, kui raske on hoida mitut palli korraga õhus, et suhted oleks head, jätkuks aega iseendale, sööks ja jooks normide piires ja püüaks töö kõrvalt mõne oma rea jooksma panna. Võin ennast siin mingile virtuaalsele pjedestaalile tõsta, et vot, olen tulevane ideaalne rahakunn, aga minu elust jooksevad samuti päris tihti läbi igasugu nõrkushetked: ei viitsi trenni teha, söön tööl vetsus salaja ära terve šokolaadi, kulutan raha mõttetustele ja mida kõike veel. Mulle endale tundub, et just selle trenni/töötamise suhtega olen ma kõige rohkem maadlemas. Aga see maadlus vist ei lähe trennina kirja, eks? Kahju.

Kuidas leida tasakaal kiirustamise, tervise ja raha vahel? Ja kuidas seda säästlikult teha? Ja miks seda üldse teha?

Ma olen nõus, et Eestis elades on keeruline ennast sundida trenni tegema või munga kombel vaid ühes munast ja poolest banaanist päev läbi toituda. Puudub see motivatsioon (või õigemini hirm), et kuskil tuleb endal riided seljast võtta ja teiste ees alasti olla. Isegi seda va magamistoa värki ajame me enamasti pimedas ja käsikaudu üksteist kobades. Ka ujuma saab keskmine eestlane kord kahe aasta jooksul ja sedagi mingis rabajärves, kus keegi su kõhu ümber olevat nahast varuratast näha ei saa peale sookurgede ja mustikapõõsastesse peitunud Fred Jüssi.

Siiski annan siin tugeva soovituse oma keha ja tervisega kasvõi naaatukene rohkem tegeleda. Mitte ainult seetõttu, et sul rohkem (elu)aega oma raha kulutada oleks, vaid ka sellepärast, et pärast trenni oled sa mitmel põhjusel parem inimene. Ega see trenn ise ei olegi mingi suurem asi nauding ja seda ütlevad isegi mõned tõsiusklikud hantlipead, aga sellele järgnev tunne ja energia on hindamatud. Siia lisandub see saavutatuse tunne ka, et oh jess, ära tegin. Ja siis edasi annab see hoogu tegeleda muude asjadega kvaliteetsemalt. Pluss lisatud kvaliteetne eluiga, mäletad?

Usu või mitte, aga ma näen, kuidas su nägu seda lugu lugedes järjest enam liiga kauaks aknalauale unustatud virsiku sarnaseks muutub. Sa ju tahad lihtsaid viise ja võimalikult vähese pingutusega võimalikult häid tulemusi. Selleks sa siin lugemas ja mina siin kirjutamas käingi. See on arusaadav ja mina olen samasugune - võimalusel olen jõhkralt laisk ja kõnnin pargis üle muru, kui saan sellega 2 meerit kõndimist kokku hoida. Ja just sellepärast mul ongi sulle pakkuda meetod, millele kulub umbes 40 senti kuus ja mille tegemiseks ei pea sa minema kinnisesse ruumi suure hulga võõrastega oma nahast ujumisrõngast võrdlema. Leia iga päev 15 minutit üksinda aega kodus ja isegi tossusid ei pea selleks jalga tõmbama. Kui keegi näitab veel lihtsama ja soodsama mooduse kerge füüsilise koormuse saamiseks, siis olen üks suur kõrv ja pakun vastu tasuta investeerimisnõu.

Oma võidukäigu minu arsenali on teinud veel vaid ajaloollastele tuttav asi: vana hea hüppenöör. See sama kummist "piits", millega kehka õps meid algklassides ruutrumbat tantsima ja lõuga tõmbama "motiveeris"...

Eriti omapärane on see, et alustajatele on see trenn erakordselt efektiivne, kuna pidev nööriga mässamine ja sellesse takerdumine tõmbab hullemini läbi kui Mike Tysoni moodi filigraanne päkkadel keksimine. Hüppenööri jaoks ei ole sul isegi trennikava vaja. Lükka kodus grammofon seina (sest säästuhundid tõmbavad KÕIK juhtmed alati seinast välja), pane mingi motiveeriv meloodia mängima ja kuku lihtsalt keksima. Kogu lugu. Tee kuu aega kasvõi ülepäeviti 15 minti kerge trennilaadne üritus, ära minu moodi tööl vetsus šoksi söö ja ma julgen garanteerida (mul pole probleemi vastutada, kuna olen anonüümne), et hakkad ennast oma kehas paremini tundma ja ehk märkad peki sulamise rantegi niuete juures. Oled nõus proovima?

Usu mind, et mida parema tervise juures sa oled, seda lihtsam on sul muude asjadega elus hakkama saada. Ka rahaasjadega. Su tuju on parem, uni on parem, keha on püssim, oled motiveeritum parem inimene olema jne.

Mis investeeringut see nõuab? Noh, kõik see massiivne 15 minutit päevas su aega, väikest ruumi kodus keksimiseks ja kummist nööri, mis maksab umbes 15 eurtsi. Kindlasti saab ka odavama nööri, aga need kõige odavamad ja kerged nöörid on lurtsud. Ei liigu hästi ja hakkavad jalus tolgendama oma kerguse tõttu. Mul pole hetkel käepärast sõltumatute Poola laborite uuringuid, aga kui hüpits 3 aastat vastu peab, siis on su kulu trennile kõvad 40 senti kuus. Kuna sa oled mu rahablogide usin lugeja, siis teenid sa juba praeguseks vähemalt 40 senti kuus intresse või dividende mingist august, eksole? Investeeri see oma tervisesse, et veel suuremaid rahasid koju tooma hakata ja seda veel kauem teha ning nautida.


Rahakratt on Eesti loetuima rahablogi www.rahakratt.ee looja ja isehakanud oligarh, kes on oma blogis maha kõndinud ja dokumenteerinud tänaseks juba 4- aastase #finantsvabadussõja teekonna. Tema eesmärk on panna palgatööga tulnud mündid investeerimisega tulevaid kupüüre tegema. Ta plaanib päriselt ka rikkaks saada ja kõik oma lugejad endaga kaasa võtta.

Tagasi