Koduseinte vahelt väljas: 33 soovitust, kuidas kiirelt vormi saada?

Koduseinte vahelt väljas: 33 soovitust, kuidas kiirelt vormi saada?

Vahetult enne suve tiirleb paljude seas mõte – kuidas end algavaks hooajaks võimalikult kiirelt heasse vormi viia? Kuigi mõttearendus on igal aastal sama, ei tee siiski paha mõnede olulisemate põhitõdede kordamine. Seda enam olukorras, kus tänavune kevad on kõigi jaoks olnud kõike muud kui tavapärane. Raha24 soovib anda omapoolse panuse, et koduseinte vahelt välja saanud inimeste aktiivse eluviisi juurde tagasipöördumine oleks võimalikult sujuv.

Kuidas on koduseinte vahel olemine keha füüsilist vormi mõjutanud?

Kuna sel aastal tuli kevad teisiti tähendab see, et keha füüsilise poolega tegelemine olnud inimeste jaoks mõneti piiratud. Kuigi jõusaalid on nüüd taas avatud, on leitud endale selle vähese aja jooksul hulgaliselt asendustegevusi. Tähelepanelikumad meist võivad tänavapildis märgata harjumuspärasest rohkem tervisesportlasi, kuid kõigi jaoks ei pruugi koduseinte vahelt väljumine harjumuse mõttes ühtviisi kerge olla.

Valides enda jaoks sobivat liikumisviisi, tasub füüsilise vormi saavutamiseks hoida tuju alati üleval. Vabas õhus aja veetmisel on selle juures täita oluline roll - positiivseid külgi selles leidub rohkelt ning paljud on selle võimaluse enda jaoks just nimelt sel põhjusel uuesti avastanud.

Eesmärgistatus ning värskes õhus toimuvatest tegevustest saadav energialaeng on suuresti need, mis inimesi hea füüsilise vormi saavutamise teekonnal kindlal rajal aitavad hoida. Seega tasub proovida, kui sa seda seni veel teha jõudnud ei ole.

Milles peitub hea füüsilise vormi saavutamise saladus?

See on küsimus, millele on piltlikult öeldes püütud vastust leida juba sajandeid. Tuleb nentida, et ühtset vastust sellele küsimusele on keeruline anda, sest inimeste teekond hea füüsilise vormi saavutamisel on erinev. Siiski on olemas põhilised alustalad, mida tasub püsivatena enda alateadvuses talletada. Seega ei tee paha väike meeldetuletus.

Tervislik ja mitmekülgne toitumine

Tervislik toitumine ei pea olema keeruline täppisteadus ja käima läbi tobeda äpi märguannete ja olema olemuselt stressi tekitav ja piinarikas. Suures plaanis piisab kui Sa tead, et toitumine peab olema tasakaalus ja toiduained ise puhtad ehk mahedad.

Siin on mõned nipid tervislikumaks toitumiseks:

  • Ära jäta hommikusööki vahele – 1 õun ei ole hommikusöök;

  • Ära söö iga päev raskesti seedivat toitu nagu näiteks liha. Leia lihale alternatiive;

  • Koogi või kompveki asemel söö puuvilju ja pähkleid;

  • Ära osta poest pidevalt poolfabrikaate nagu nt pihvid ja viinerid. Eelista puhast toitu;

  • Asenda valge suhkur loodusliku steviaga või loobu suhkrust üldse;

  • Tarbi piisavas koguses vett. Joo iga päev 2 liitrit mineraalvett, soovitatavalt gaseerimata ja unusta magusad poe mahlad ja karastusjoogid;

  • Tee regulaarseid magneesiumi ja B-vitamiini kuure;

  • Ära mine täis kõhuga magama. Viimase toidukorra ja magamamineku vahe võiks olla vähemalt neli tundi;

  • Vältimaks ülesöömist, söö väiksemate kogustega.

Kehaline aktiivsus ja uni

Mõõdukas füüsiline koormus mistahes treeningvormis mõjub hästi keha üldisele toonusele. Võimalusi aktiivseks eluviisiks leidub rohkelt – alustades regulaarsest spordiklubide külastamisest ning lõpetades mitmesuguste võimalustega vabas õhus liikumiseks.

Kes tõsisemal kujul spordiga tegeleda ei soovi, peaks kaaluma vähemalt liikumist värskes õhus. Sisuliselt ei ole tähtis, kas liikuda jala või kasutada abivahendeid nagu jalgratas või rulluisud – tulemus on ühtviisi hea mõlemal juhul. Positiivne efekt saavutatakse justnimelt värskes õhus viibimisega.

Meie soovitame Sulle järgmisi tegevusi:

  • Alusta päeva hommikuvõimlemisega või -jalutusega;

  • Võimalusel karasta ennast näiteks hommikusuplusega, et sügisel sujuvalt talisuplusele üle minna;

  • Soeta endale kvaliteetsed ja liigeseid säästvad spordijalatsid ja spordikell;

  • Kui sa ei jõua tervet treeningharjutust ära teha, tee vähemalt pool aga harjuta regulaarselt;

  • Püüa liikuda iga päev kokku vähemalt 10 000 sammu;

  • Tegele aktiivsete aiatöödega nagu nt muruniitmine ja puudelõhkumine;

  • Soojal ajal liigu hoovis võimalikult palju paljajalu;

  • Ära unusta peale tugevamat füüsilist pingutust ka venitus- ja hingamisharjutusi;

  • Enne magama minekut väldi nutiseadmete kasutamist, sest sinine kahjulik valgus lükkab une saabumise edasi ja pole hea Sinu silmadele;

  • Treeningu kasutegur saabub peale taastumist. Mine varem magama ja maga vähemalt 7-8 tundi.

Positiivne meelestatus

Füüsilise keha heaolu on seotud keha vaimse heaoluga, mis sisuliselt tähendab, et kogu keha peab olema tasakaalus. Ega siis ilma asjata öelda, et „terves kehas peitub terve vaim!“. Kuigi tubasest eluviisist tavarütmi naasmine võib inimestele esiti tunduda keeruline, tasub meel selles osas siiski positiivne hoida - nii ei jää pikalt soovitud eesmärgid saavutamata!

Toimeta järgmiselt:

  • Loobu pahedest nagu näiteks suitsetamine või alkohol;

  • Tule mugavustsoonist välja ja avasta enda jaoks uusi hobisid;

  • Tee enda rahaasjadele audit ja alusta investeerimisega;

  • Sea endale ja pane kirja uusi elulisi eesmärke;

  • Sotsiaalmeedia sirvimise asemel loe parem harivaid raamatuid;

  • Veeda võimalikult palju aega õues päikese käes;

  • Leia aega sõita linnast välja;

  • Mine kuuks ajaks sotsiaalmeedia „dieedile“;

  • Luba endale põhjalik tervisekontroll.

Seltsielu taastamine

Teatavasti on seltsis ikka segasem ning arvestades viimastel kuudel kestnud sunduslikku isolatsioonis elamise pahupoolt, tasub senised suhtlusvormid taastada. Sõprade või pereliikmetega koos ühise eesmärgi nimel pingutamine liidab ning koos tulemuste saavutamine annab juurde kui mitte muud, siis positiivse energialaengu ikka!

Seltsielu parendamiseks:

  • Avastage sõpradega Eestimaad – kas sa oled käinud näiteks Ruhnu saarel?;

  • Külastage oma vanevanemaid ja teisi sugulasi;

  • Minge lähedastega loodusesse telkima;

  • Planeerige suvepuhkust sõpradega ühel ajal;

  • Liituge rühmatreeninguga või mõne huvitava töötoaga;

  • Korraldage sõpradega grilliõhtuid.

Füüsilise vormi saavutamise nimel tasub püstitada endale eesmärgid, mis oleksid realistlikud. Tasub teada, et iga samm on edasiminek ning väikestest tagasilöökidest ei ole mõistlik lasta end heidutada. Liikumine teeb igal juhul head ning ideaalvormi meeleheitlik tagaajamine võib pikas perspektiivis tekitada hoopis stressi. Tasub teada, et aktiivne eluviis mõjutab positiivselt inimeste vaimset poolt, mis aitab kaasa füüsilise vormi saavutamisele tervikuna!


Veel samadel teemadel

Intress 2% kuus

Vali summa
100 €
5000 €
Vali periood
2 kuud
60 kuud
Kuutasu
0 €